SM73 - Historia Matematyki PWN





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE


>>kup Świat Matematyki


Świat Matematyki 22 (1/2012)



SZKOŁA MATEMATYKI


Zadziwiający pomysł
Blok trzech nadzwyczaj trudnych zadań, których rozwiązania – dzięki genialnemu pomysłowi naszego stałego Czytelnika – stały się bardzo łatwe. 

Które schody wybrać?
Wnikliwa analiza czasu w odniesieniu do ruchomych i nieruchomych schodów. Do jakich sensacyjnych wniosków dochodzimy? Tego dowiecie się z lektury artykułu, do czego gorąco Was zachęcam. 

Objętość figury nieznanej
Metodą całkowania starożytnych poszukujemy wzoru na objętość figury… nieznanej ze szkoły.Zdumiewającym wzorem na pewno zadziwicie swoich nauczycieli matematyki.

Laboratorium matematyczne
Pojęcie funkcji homograficznej i jej wykres, badanie włsności hiperboli

 
ZADANIA DO ROZWIĄZANIA

– Początek wyścigu w Rio de Janeiro
– Potem jechano w okolicach São Paulo
– Następnie w okolicach wodospadu Iguaçu
– Koniec wyścigu w Kurytybie
– W Caracas
– Ścinek walca Ewarysta
– Dwie kule, stożek zwykły i stożek ścięty


DODATEK SPECJALNY

Programowanie od podstaw
DEFINIUJEMY KLASY ODCINKÓW, PÓL TEKSTOWYCH i SUWAKÓW


***

Drodzy Czytelnicy

Według profesora Manfreda Spitzera nie ma mowy o efektywnej nauce osób, które zmuszane są do uczenia się. Do nauki potrzebna jest natomiast zachęta. Dla ucznia zainteresowanego zgłębianiem tajników matematyki, punktem odniesienia jest na ogół jego nauczyciel. Ów nauczyciel jest dla niego źródłem wiedzy i umiejętności, a tym samym i autorytetem, któremu stara się on dorównać. Z drugiej zaś strony uczeń próbuje prześcignąć swego nauczyciela, to znaczy dąży do zdobycia większych kompetencji z zakresu matematyki niż posiada jego nauczyciel...

>>więcej





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom