TEORIA LICZB W SZKOLE
Matematyka dla inżynierów
SM75 Fascynująca matematyka
SM74_PWN SYSTEM





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

 

 „Horror, horror i jeszcze raz horror”

   Niniejsze zadanie pokazuje dobitnie, że rozwiązanie zadania matematycznego nie zawsze polega na przeprowadzeniu odpowiednich obliczeń, o czym święcie przekonane są osoby niebędące matematykami. Może bowiem polegać na przeprowadzeniu bardzo długiego, niezwykle precyzyjnego i ścisłego logicznego rozumowania, które ze względu na bardzo wysoki stopień złożoności musi zostać podzielone na szereg małych etapów, będących cegiełkami, z których zbudowana została potężna i rozległa budowla całego rozumowania. Sztandarowym przykładem takiego zadania, w przypadku którego uczeń zgłębia tajniki i opanowuje niuanse właściwej organizacji złożonego, bardzo skomplikowanego rozumowania logicznego, jest właśnie niniejsze zadanie.

 





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom