empik
OMatko 2020
Matematyczne pojedynki





KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

 

Gawędy Pana Mathematicsa (2)

Starożytni filozofowie zastanawiali się nad otaczającą nas rzeczywistością, próbując dociec, jak to wszystko działa, z czego jest zbudowane i jak powstał Wszechświat. Podczas poszukiwania odpowiedzi na to pytanie rozwinęło się wiele dziedzin nauki. Tak naprawdę wszystkie działania zmierzające do odpowiedzi na pytanie o „naturę rzeczy” można nazwać fizyką (gr. φύσις (physis) – natura). Żeby zbadać zasady stojące za całą rzeczywistością, musimy umieć porównywać ze sobą obiekty, badać je ilościowo i wyciągać wnioski. Z drugiej strony warto byłoby mieć jakieś wzorce, żeby móc się do nich odnieść. Według Platona istnieje idealny świat matematyki, w którym buszują prawdziwe figury geometryczne, szaleją punkty i proste, rozwijają się funkcje i mnożą się liczby. Może ten świat byłby dla nas wzorcem? Na pewno możemy stwierdzić, że matematyka jest niezbędna do rozwoju nauki, ale czy liczba może być wzorcem, np. żeby zmierzyć długość? Hmm… Może zacznijmy od początku.

>>powrót





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom