TEORIA LICZB W SZKOLE
Matematyka dla inżynierów
SM75 Fascynująca matematyka
SM74_PWN SYSTEM





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

Trzy rozwiązania jednego zadania

Dydaktycy matematyki są zgodni co do tego, że kilka istotnie różnych rozwiązań jednego zadania ma znacznie większą wartość kształcącą niż kilka różnych zadań rozwiązanych jednym sposobem. Nic tak bardzo nie wyrabia u ucznia szerokich horyzontów umysłowych i „panoramicznego spojrzenia” na matematykę. Uczy to umiejętności dostrzegania różnorodnych powiązań pomiędzy wielkościami występującymi w tekście zadania, jak i różnych sposobów wyrażania warunków zawartych w zadaniach tekstowych. Inaczej mówiąc – uczy zróżnicowanych metod tłumaczenia sformułowanych słownie warunków występujących w zadaniu na język algebry i umiejętnego stawiania pytań na gruncie algebry.

Świat Matematyki nr 17 (4/2010)





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom