TEORIA LICZB W SZKOLE
Matematyka dla inżynierów
SM75 Fascynująca matematyka
SM74_PWN SYSTEM





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

 

   Ferie są już za nami i czas do nauki wracać. Stawiane nam zadania polegają na znalezieniu odpowiedzi na postawione pytania w oparciu o wiedzę, logiczne wnioskowanie, intuicję lub abstrakcyjne myślenie. Pozwala to integrować, czyli łączyć ze sobą wiedzę, umiejętności, doświadczenia i emocje.
   W tym numerze skorzystamy z ułamków ciągłych, o których już trudno znaleźć informacje w literaturze matematycznej. Przy ich pomocy można otrzymać „dobre” przybliżenia liczb niewymiernych czy tworzyć nowe kalendarze – obecnie używany jest dość stary, bo pochodzi z XVI wieku!
   Nie zabraknie też rozwiązania zadania olimpijskiego. Każde zadanie można rozwiązać na wiele sposobów. Przy zadaniach z matury też jest to możliwe, a algebra wcale nie jest potrzebna. Równanie trygonometryczne rozwiązujemy nawet metodą... graficzną!
   Powracamy też do wyznaczania najkrótszej drogi między punktami przy pomocy punktów Steinera. Do rozwiązania wystarczą rysunki i proste przekształcenia algebraiczne.
   Przy okazji rozwiązania zadania z poprzedniego wydania poznajemy – inne niż dziesiętny – systemy liczbowe, które są bardzo pomocne do rozwiązywania problemów, jakie przed nami stoją. Po raz kolejny publikujemy również zadanie pana Witolda Bednarka. Tym razem łączymy algebrę z geometrią, by tworzyć parkiety do tańca w Świecie Matematyki.





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom