|
|
Nauka programowania od podstaw
Znaczną część „Świata Matematyki” stanowią różnego rodzaju łamigłówki logiczne i matematyczne. Rozwiązując pewne z nich, stajemy przed zagadnieniami, na które człowiek nie może odpowiedzieć bez pomocy komputera. Przykładem takiego zadania jest łamigłówka logiczna, która ukazała się w czwartym numerze „Świata Matematyki” na stronie 34. Gdyby nie jeden z naszych Czytelników, który rozwiązał to zadanie z użyciem komputera, nie dowiedzielibyśmy się, że ma ono aż 27 538 rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy utworzyć w naszym czasopiśmie nowy dział: „Nauka programowania od podstaw”. Sądząc po listach, jakie napływają do redakcji, wśród naszych Czytelników jest wielu uczniów szkół podstawowych, dlatego długo zastanawialiśmy się nad wyborem języka programowania. |
|
|
|
Chcieliśmy, aby był to język o walorach dydaktycznych, kształtujący umiejętność algorytmicznego myślenia. Po konsultacjach ze specjalistami od nauczania informatyki wybór padł na LOGO, który rozwija myślenie kategoriami programisty. Poza tym w nauczaniu i samodzielnym uczeniu się programowania komputerów, LOGO może być polecany jako podstawowy język dla początkujących – programowanie w nim mogą szybko opanować nawet dzieci 7-letnie. Uczenie LOGO, w przyszłości ,może zaowocować umiejętnością rozwiązywania trudnych problemów z użyciem programów obecnie używanych w biurze, przemyśle czy finansach. Zapraszamy do odkrycia nauki przez zabawę. Na początek przedstawiamy podstawowe informacje na przykładzie „Grafiki żółwia”. W następnym numerze będziemy rozwiązywać już złożone zagadnienia logiczne. |
|
|
|
|