empik





KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

 
  

Nauka programowania od podstaw

   Znaczną część „Świata Matematyki” stanowią różnego rodzaju łamigłówki logiczne i matematyczne. Rozwiązując pewne z nich, stajemy przed zagadnieniami, na które człowiek nie może odpowiedzieć bez pomocy komputera. Przykładem takiego zadania jest łamigłówka logiczna, która ukazała się w czwartym numerze „Świata Matematyki” na stronie 34. Gdyby nie jeden z naszych Czytelników, który rozwiązał to zadanie z użyciem komputera, nie dowiedzielibyśmy się, że ma ono aż 27 538 rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy utworzyć w naszym czasopiśmie nowy dział: „Nauka programowania od podstaw”. Sądząc po listach, jakie napływają do redakcji, wśród naszych Czytelników jest wielu uczniów szkół podstawowych, dlatego długo zastanawialiśmy się nad wyborem języka programowania.
   Chcieliśmy, aby był to język o walorach dydaktycznych, kształtujący umiejętność algorytmicznego myślenia. Po konsultacjach ze specjalistami od nauczania informatyki wybór padł na LOGO, który rozwija myślenie kategoriami programisty. Poza tym w nauczaniu i samodzielnym uczeniu się programowania komputerów, LOGO może być polecany jako podstawowy język dla początkujących – programowanie w nim mogą szybko opanować nawet dzieci 7-letnie. Uczenie LOGO, w przyszłości ,może zaowocować umiejętnością rozwiązywania trudnych problemów z użyciem programów obecnie używanych w biurze, przemyśle czy finansach. Zapraszamy do odkrycia nauki przez zabawę.
   Na początek przedstawiamy podstawowe informacje na przykładzie „Grafiki żółwia”. W następnym numerze będziemy rozwiązywać już złożone zagadnienia logiczne.

 
Wersję demonstracyjną języka LOGO można pobrać ze strony http://logo.oeiizk.waw.pl





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom