SM73 - Historia Matematyki PWN





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

Ile mają lat...?

Na łamach „Świata Matematyki” pisałem już nieraz o tym, ze zadania tekstowe są szczególnie wartościowe, jeśli chodzi o edukację. Dotyczy to zwłaszcza tych zadań, które rozwiązuje się za pomocą równań, układów równań, nierówności lub układów nierówności. Ich niezwykłe znaczenie jako materiału edukacyjnego kryje się w tym, że te zadania opisują jakąś konkretną sytuację, z którego to opisu trzeba wyłowić warunki dające sformułować się w języku algebry w postaci pytań. Tych pytań sformułowanych w postaci równań, nierówności czy układów równań nie należy mylić z pytaniem czy pytaniami znajdującymi się na końcu zadania. Krótko mówiąc, konkretną sytuację przedstawioną w języku potocznym należy przetłumaczyć na język algebry, rozwiązać ją na gruncie algebry, co sprowadza się to do rozwiązania odpowiedniego równania, nierówności lub układu równań, na koniec należy udzielić odpowiedzi na pytanie lub pytania (może być ich bowiem niekiedy nawet kilka) będące na końcu zadania albo też wykonać polecenie kończące zadanie, co z kolei sprowadza się do przetłumaczenia odpowiedzi otrzymanej w języku algebry na odpowiedź udzieloną w języku potocznym. Wielka wartość edukacyjna tego typu aktywności wynika z tego, iż jest to postępowanie bardzo zbliżone do tego, co czynią uczeni rozwiązując jakiś konkretny problem.

Świat Matematyki nr 25 (1/2013)





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom