(43) Pająk i mucha
(44) ĆWICZ UMYSŁ GRAMI PIATNIKA
(44) SURPRISE EGGS WORLD
Przechytrzyć MURPHY'EGO





KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

 

Drodzy Czytelnicy!

zapraszamy do udziału w kolejnej odsłonie kursu programowania JavaScript, który rozpoczął się w poprzednim wydaniu. Nie zabraknie tu „matematycznych” wirujących figur tworzonych w grafice kartezjańskiej przy użyciu współczesnego środowiska programistycznego Akademii Khana.

Matematyka posiada jednak długą historię i jej założenia były tworzone przez wieki. Już w III wieku mieszkańcy Chin i Japonii potrafili przy pomocy pałeczek wyznaczać pierwiastki dowolnych liczb ­– jest to dziecinnie proste.

Dzisiaj, dla większości uczniów czy dorosłych, jest to możliwe jedynie wtedy, gdy użyją kalkulatora. Szkoda, że zapominamy o korzeniach, z których wyrosły współczesne cywilizacje.
Rozwiązanie równań stopnia drugiego również nie było problem. Już w IX wieku mieszkańcy Persji rysowali figury geometryczne dające ich rozwiązanie. Ta metoda może być zrozumiała nawet dla uczniów szkół podstawowych!

Sięgamy jeszcze dalej – do starożytności. Poszukujemy matematycznego złota i złotej liczby Pitagorejczyków. Wykopaliska rozpoczniemy od pięciokąta foremnego, który jest bogatym źródłem dla naszych poszukiwań. A może spróbujecie zająć się dzieleniem wielomianów przez… wielomian – i na dodatek z resztą, będącą też wielomianem!

Zapraszamy więc do zanurzenia się w świat dawnej matematyki, który jest się rzeczywistością.





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom