(46) Spal pracownie matematyczną
(46) Piatnik, gra słowna Tik…Tak…Bum!






KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

 

Drodzy Czytelnicy!

Dzisiejszy świat przepełniony jest elektroniką, która atakuje nas na każdym kroku. W dużym stopniu służy ona do zabawy poprzez gry, filmy czy do komunikowania się z ludźmi, których pewno nigdy nie zobaczymy. Komputery pracują w systemie binarnym i cała informacja jest przetwarzana i pamiętana przy pomocy „jedynek i zer”.

Taki sam sposób operacji logicznych można przenieść na szachownicę, gdzie pionek możemy postawić na polu lub go zdjąć. Przy planszy do gry w szachy, która powstała prawdopodobnie w VI wieku, będziemy podobnie wykonywać operacje, jakie prowadzą współczesne komputery, tylko troszeczkę wolniej – może tylko o milion razy.

Te operacje to jednak proste algorytmy i warto znać sposoby przeprowadzania dowodów. Przedstawimy zasadę indukcji matematycznej przydatnej do wykonywania dowodów, twierdzeń dotyczących liczb naturalnych. Nie zabraknie też dowodów dotyczących wyrazów ciągu Fibonacciego – sławnego włoskiego matematyka żyjącego w XIII wieku.

Przez lata podróżujemy za nowymi rozwiązaniami, wakacyjne pociągi przywiozły nas w nowy rok szkolny. Zamieszczamy zatem zagadnienia na pograniczu matematyki i fizyki, które często goszczą na egzaminach, więc warto do nich zajrzeć. Na chłodne wieczory, po trudach całego dnia serwujemy matematyczną bajkę o smoku, który żarem swych myśli spala problemy cech podzielności. Wiele rzeczy, które są bajką stają się rzeczywistością – nie warto więc do wszystkiego podchodzić poważnie.

Zapraszamy do wspólnej i owocnej pracy pamiętając, że przecież czekają na nas wakacje.





Komputerowy detektyw. Algorytmiczna opowieść o przestępstwach, spiskach i obliczeniach
PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom